Borgmesteren mødtes med badmintonspillerne i Nanortalik

Borgmesteren mødtes med badmintonspillerne fra Nanortalik Badminton Klub, som vandt medaljer under grønlandsmesterskabet.

Sportsklubben NBK har i mange år kørt godt med stabile trænere, og et af tegnene på, at klubben klarer sig godt er, at de tager medaljer med hjem fra grønlandsmesterskaberne; det gjorde de igen i år.

- Det glæder mig, at have mødt badmintonspillerne, som tog medaljer med hjem, trænerne samt dem som støtter spillerne. De er forbilleder i vores kommune og ikke mindst har de repræsenteret vores kommune rigtig flot, det er meget værdifuldt.  Jeg ønsker badmintonspillerne endnu engang tillykke, og ønsker dem gode resultater i fremtiden, siger borgmester, Stine Egede.

Et af spillerne fra NBK, Dicky-John Thorsteinsen, blev udtaget som landsholdsspiller under mesterskabet.

- Vi er stolte over, at der blev udtaget en landsholdsspiller fra vores kommune under grønlandsmesterskabet i Ilulissat, derfor vil jeg meget gerne give en stor tak til trænerne, de frivillige og ikke mindst forældrene, som er med til at bane vejen for vores børn og unge, siger Stine Egede.

Stine Egede mødtes med badmintonspillerne fra Nanortalik tirsdag d. 30. april.

Udgivet d. 01. maj 2024