Kommune Kujalleq og Seekon Radio har ikke længere samarbejdsaftale

Under Økonomiudvalgets møde d. 22. marts 2023 besluttede udvalget, at afslutte samarbejdsaftalen med Seekon Radio ved udgangen af året.

Kommunalbestyrelsen, som holdt 4 møder om året, holder nu møde 5 gange om året og disse møder blev udsendt i radioen i de 3 byer i samarbejde med Seekon Radio. Dog kunne borgerne i bygderne ikke lytte til Seekon Radio.

For at give vores borgere i kommunens bygder mulighed for, at lytte til radioen ville vi samarbejde med Seekon Radio omkring dette, og efter Seekon Radios tilbud viste det sig, at det ville blive for dyrt. Derfor har vi fra kommunen valgt andre muligheder for, at udvikle udsendelserne.

Begrundelsen for afbrydelsen af samarbejdsaftalen er, at prisen vil blive for høj for fem ganges udsendelse i gennemsnittet.

Vi vil udsende mødet direkte på Facebook som vanligt, og til borgere, som ikke har Facebook, er vi startet med at arbejde på, at kunne udsende møderne gennem vores hjemmeside.

Vi beklager, at vi ikke meddelte afbrydelsen af samarbejdsaftalen før nu.

Udgivet d. 14. februar 2024