Taksigelse til dem der deltog ved brandslukningen.

Et stort og hjerteligt tak til dem der har deltaget ved nonstop brandsluknings indsats siden branden ved Qaqortoq dump blev meldt ud.

Efter 2 dages brandsluknings- samt 1 dags afkølingsindsats blev branden slukket. Det næste bliver så en oprydning. Man kan kun være taknemlig at så en så stor brand kunne slukkes kun i løbet af 2 dage.

Brandfolk i Qaqortoq og Narsaq, medarbejdere hos Sermeq Helicopters og kommunen, og til 60 North virksomheden, tak for jeres uvurderlig indsats.

Vi skal heller ikke glemme at takke de frivillige der kom med vand og kager.

Og tak til jer borger, I udviste forståelse og tålmodighed i den alvorlige situation.

Vi har også i tankerne de pårørende til brandfolk, der måtte udføre farligt arbejde, I måtte forblive hjemme i uvished og bekymring. I fortjener en tak for jeres evige støtte til jeres partnere, der udfører et alvorligt arbejde.

Stine Egede, Borgmester

Udgivet d. 22. august 2023