Omkonstituering i Inerisaaneq udvalget i Kommune Kujalleq

Inerisaaneq udvalget har fået ny formand.

Margrethe T. Andersen fra Demokraterne blev valgt som ny formand for udvalget, som varetager skole, daginstitutioner, arbejdsmarked, kultur- og fritidsområdet.

Borgmester Stine Egede udtaler: ”Med indgåelsen af koalitionsaftalen med Demokraterne har forhandlingerne medført et ønske om en omkonstituering i Inerisaaneq udvalget. Bibi Kielsen, IA som har varetaget formandskabet i knapt 2,5 år har under sin tid som formand varetaget funktionen fuldt tilfredsstillende og udvalget har fået iværksat flere kvalitetsfremmende tiltag. Jeg ser nu frem til at Margrethe T. Andersen kan fortsætte det spændende arbejde med at sikre implementeringen af de mange tiltag”.

Inerisaaneq udvalget omkonstituerede sig på udvalgets møde den 17. august 2023, som følge af den nyligt indgående koalitionsaftale mellem IA og Demokraterne.

Udgivet d. 24. august 2023