Inuit Ataqatigiit og Demokraatit laver koalitionsaftale

Inuit Ataqatigiit og Demokraatit skrev under på koalitionsaftale for resten af valgperioden.

Koalitionsaftalen for de politiske målsætninger for 2023-2025, som blev skrevet under på indeholder blandt andet planlægning af udnyttelse af kommunens ressourcer, siger borgmester Stine Egede.

- Vi er over bevist om, at vi er i stand til at fremme udviklingen af vores kommune i kraft af egne tiltag. Dermed vil IA og Demokraatit stå i spidsen for, at planlægge udnyttelse af kommunens ressourcer bedst muligt, siger borgmester for Kommune Kujalleq, Stine Egede.

Demokraternes Margrethe Thaarup Andersen udtaler, at hun ønsker en kommune med fællesskab og nytænkning i aftalen.

- Vi ønsker, at Kommune Kujalleq udvikler sig i fællesskab og nytænkning, det er borgernes repræsentanters opgave, at skulle udvikle i fællesskab, siger Margrethe Thaarup Andersen fra Demokraterne.

Inuit Ataqatigiit og Demokraterne skrev under på koalitionsaftalen d. 19. juni 2023.

Du kan læse koalitionsaftalen her

Udgivet d. 22. juni 2023