Borgmester Stine Egedes børnehilsen i forbindelse med Børnedagen

Kære børn, i dag er det børnedag, jeg ønsker jer hermed tillykke med jeres dag.

I forbindelse med børnedagen finder jeg det relevant at komme med et kort budskab til børn og forældre.

Til børn
Kære børn, vi lykønsker jer med dagen, fordi vi alle i samfundet ønsker at I oplever jeres ret til at sige jeres mening og bruge jeres ytringsfrihed. Husk at I altid kan søge hjælp uanset hvilke udfordringer I har. Det er mit inderligt håb, at I får en god og aktiv dag.

Til forældrene
Jeg vil gerne sige til forældrene: Det er alle voksnes ansvar, at børnene vokser op i tryghed. Trygt hjem, dække børnenes behov, mad, at børnene er udhvilet, når de kommer til daginstitutionen eller skolen, og mulighed for sundt liv er alt sammen de voksnes ansvar med hensyn til børnene.
Os voksne, vi har allesammen lovmæssig pligt til at reagere, hvis vi ser en der har brug for hjælp.

Kære alle børn, vi skal alle huske ordet glæde for at ønske dagen i dag bliver glædeligt, så jeg ønsker jer en glædelig dag.
Forældre, bedsteforældre og andre pårørende ,der er til stede - og især kære børn, jeg vil endnu engang ønske at I allesammen får en god dag.

Af Stine Egede, borgmester Kommune Kujalleq

Udgivet d. 01. juni 2023