Udendørs oprydning

I Kommune Kujalleq har medarbejderne fra kommunesjakken travlt med, at være ude på vejene og samle skrald og gøre pænt.

Udendørsmedarbejdere fra Kommune Kujalleq rydder op på udendørsarealerne og gør pænt rundt omkring i byen, og på grund af at sneen er smeltet tidligere i år, er medarbejderne tidligere ude, siger forvaltningschef for Teknik og Miljø.

- Efter en masse sne, er sneen smeltet meget hurtigt, og foråret meldte sin ankomst tidligere end normalt, så udendørsmedarbejderne i byerne og bygderne er i fuld gang med, at rydde op og rense rundt omkring. Udendørsmedarbejderne kan stå i vejen for andre, så det er ønskeligt, at bære over med dem, siger forvaltningschef for Teknik og Miljø, Sem Ottosen.

Forvaltningschefen siger ligeledes, at der vil føres udendørs oprydning over foråret og i løbet af sommeren.

Udgivet d. 05. april 2023