Rygestopkursus

Der afholdes rygestopkursus for kommunens medarbejdere samt borgere, HR-chefen mener at det er vigtigt at give mulighed til dem ønsker at stoppe med at ryge.

Kommune Kujalleq startede ”Røgfri arbejdsplads” i 2017, hvorefter rygestopkurserne afholdes jævnligt, og HR-chefen mener at mulighederne burde gøres i brug da der kan være flere ikke-rygere.

- Nu har man kørt med røgfri arbejdsplads i fem år, og til trods herfor er vi bekendt med nogle virksomheder og kommunale afdelinger har svært ved sørge for hjælpe til med rygestop, og det er vigtigt for sundheden at den slags kurser bliver udnyttet, siger HR-chef Jacob Abelsen.

Rygestopkurset afholdes igen d. 5. april 2023 kl. 14.00 – 15.30, og tilbuddet gælder for alle.

Udgivet d. 17. marts 2023