Kommune Kujalleqs boliger skal renoveres

Efter en undersøgelse af Nanortaliks, Narsaqs og Narsarsuaqs lejeboliger, blev der valgt, at renovere nogle boliger indtil de bliver indflytningsklare.

Kommune Kujalleqs bygningsingeniør har for nyligt rejst til Nanortalik, Narsaq og Narsarsuaq i februar måned for at undersøge og vurdere boliger.
Efter vurderingen, blev der valgt, at renovere 4 lejeboliger i Nanortalik, 8 lejeboliger i Narsaq og 2 lejeboliger i Narsarsuaq.

-Mange af boliger er blevet vurderet til at have behov for gennemgribende renovering, da de er blevet forældet, det viste sig, at de 4 lejeboliger i Nanortalik, 8 i Narsaq og 2 i Narsarsuaq har mindre behov for renovering. Når de er færdigrenoveret bliver de indflytningsklare, siger bygningsingeniør Martin Olsen.

Det regnes med, at lejeboligerne skal blive indflytningsklare i år. Vurderingen af Qaqortoqs lejeboliger skal sættes i gang, når undersøgelsen af Narsaqs, Nanortaliks og Narsarsuaqs boliger bliver færdig.

Udgivet d. 09. marts 2023