Fodboldspillerne fra Siuteroq 43 klarede sig flot

Fodboldholdet Siuteroq 43 fra Nanortalik vandt sølv under mesterskaberne i U-15 rækken i Aasiaat.

Under U-15 futsalmesterskabet, som blev afholdt i Aasiaat, kæmpede S-43 sig til en anden plads U-15 rækken, hvilket gør borgmesteren af Kommune Kujalleq, Stine Egede, meget stolt.
- Man kan ikke undgå, at blive stolt over gode resultater i sportens verden, især, når det gælder unge. Det er er meget stort, at opnå Grønlandsmesterskabet. Det glæder mig, at U-15 spillerne har klaret sig så flot under kampene i mesterskabet, siger borgmester Stine Egede, og fortsætter; vi er meget glade for, at så mange børn og unge fra alle vores byer opnår så gode resultater, det er mærkbart, at de tager medaljer med hjem fra deres turneringer.

Under finalen spillede S-43 mod B-67.

Som planlagt kommer Siuteroq 43 d. 28 Marts til Nanortalik.

Udgivet d. 28. marts 2023