Møde mellem Naalakkersuisoq og Borgmesteren

Naalakkersuisoq for Finanser og Ligestilling, Naaja H. Nathanielsen mødtes med Borgmesteren ved Kommune Kujalleq Stine Egede og Kommunalbestyrelsen.

Under mødet d. 17. januar 2023 drøftede Naalakkersuisoq Naaja H. Nathanielsen og borgmesteren ved Kommune Kujalleq Stine Egede økonomi styring, rekruttering samt fattigdom.

Derefter mødtes Naalakkersuisoq med Kommunalbestyrelsen ved Kommune Kujalleq og delte hvad der blev drøftet tidligere.

Der var afklaring omkring de tvivlsspørgsmål, der opstod på grund af budgetlovens bestemmelser vedrørende balance i de samlede offentlige finanser, og derved sikrede man at der altid er mulighed for yderligere udviklingstiltag. Arbejdet med anlæg og renovering vil fortsætte fremover, siger, Borgmester Stine Egede og fortsætter:

De kommende opgaver er blandt andet renovering m.m. af daginstitutioner socialområdets bygningsmasse. Der var også konstruktive drøftelser omkring byggemodning, specielt omkring udvidelse af kloakledninger. Besøg af Naalakkersuisut er altid positive, især når kommunalbestyrelsesmedlemmerne også får mulighed et møde, siger borgmesteren ved Kommune Kujalleq, Stine Egede.

Udgivet d. 23. januar 2023