MitID er allerede velbenyttet i Sydgrønland

87% a borgere i Kommune Kujalleq allerede etableret som brugere af MitID.

At så mange er blevet brugere er en glæde nyhed for en medarbejder ved Borgerservicen.

Da grønlandske borgere skulle går over til MitID d. 1. maj 2022 var det en vanskelig overgang for mange, men de fleste borgere i Kommune Kujalleq er allerede etableret som brugere. Medarbejderen ved Borgerservicen i Kommune Kujalleq finder det vigtigt at flest mulige borgere bruger MitID.

- Når jeg modtager henvendelser om MitID, så er det vigtigt for mig at borgere får hjælp til selvhjælp således flest mulige er i stand til at hjælpe sig selv når det kommer til MitID, siger Najaaraq Petersen, en medarbejder ved Kommune Kujalleqs borgerservice.

Bygdebeboere i Kommune Kujalleq, der ikke endnu er etableret som MitID, har mulighed for en telefonisk hjælp.

- Borger kan altid modtage hjælp ved at ringe til Borgerservicen, og derfor er vi altid parat til at yde hjælp selvom de befinder sig i en bygd, siger Najaaraq Petersen.

Hvis man ønsker telefonisk hjælp kan man ringe til 704100.

Udgivet d. 05. december 2022