Elever fra 7.a i Nanortalik vandt konkurrencen

Uddannelsesstyrelsen afholdte en konkurrence om en logo mod mobning, hvor 7.a klassen fra Nanortalik vandt, og dette er borgmesteren meget glad over.

Vinderlogoet viser en sol der kærligt omfavner jorden. Illustrationen symboliserer, at ligesom solen og jorden er forbundet, så har vi brug for hinanden og kommer hinanden ved.

Uddannelsesstyrelsen modtog over 100 logoer, og ud af de 100 vandt 7.a klassen fra Nanortallip Atuarfia. Kommune Kujalleqs borgmester, Stine Egede, er meget glad for, at de blev udvalgt som vindere.

- Det bringer stolthed, når vore skoler bliver fremvist således, ligesom sidste år, da Tasersuup Atuarfia i Qaqortoq fik en pris, fordi der blev undervist med fysisk aktivitet. Det glæder mig, at Nanortallip Atuarfia nu vinder konkurrencen, og jeg ønsker dem stort tillykke med sejren, siger en stolt Stine Egede.

7.a i Nanortallip Atuarfia vandt den største pris, hvilket er 10.000 kroner.

De tre logoer vil blive brugt i materialer, på hjemmesider og vil blive delt på de sociale medier, for at markere det arbejde mod mobning som nu går i gang nationalt.

Udgivet d. 21. november 2022