Eksterne konsulenter i socialforvaltningen har været gavnlige

Kommune Kujalleqs socialforvaltningschef er taknemlig for den gavnlige hjælp fra eksterne konsulenter.

Der er på nuværende tidspunkt otte eksterne konsulenter der er placeret i Narsaq, Nanortalik og Qaqortoq, således står opgaverne ikke i stå, selvom der er ubemandede stillinger i socialforvaltningen.

-Det er glædeligt, at vi har kunne løse opgaven ved at få hjælp af eksterne konsulenter, således får vi også gavn af nye arbejdsmetoder og erfaring, som vi kan bringe videre i Kommune Kujalleq, siger socialforvaltningschef, Nielsine Petersen.

De otte eksterne konsulenter vil arbejde i Kommune Kujalleq indtil de ubemandede stillinger er bemandede. I år er der i socialforvaltningen samarbejde med 10 eksterne konsulenter.

Udgivet d. 02. november 2022