Således er kommunens mailsystem genoprettet. Det er således muligt at sende og modtage mails til og fra kommunen, dog er Nanortalik og alle bygderne i kommunen ikke kommet på mailsystemet endnu.
Udbetaling af måneds- og timeløn forløber som planmæssigt, da disse systemer ikke er ramt af nedbruddet.
Regninger betales løbende og så vidt det er teknisk muligt.
-Vi takker borgere og virksomheder for deres tålmodighed i forbindelse med vores IT-nedbrud. Vores ansatte har virkeligt knoklet og arbejder stadig ihærdigt for at systemenerne komme op at køre som normalt. Det kan tage noget tid inden alt er genoprettet, så det er godt at alle er så tålmodige”, siger borgmester Stine Egede og fortsætter.
-Det har været en øjenåbner – ærgerligt, at vi skal lære det på en hårde måde. Jeg ser frem til at vores IT-chef kommer på plads, således vi kan opgradere vores IT område med hensigtsmæssigt udstyr. Det bliver nok ikke billigt, men nødvendigt.