Nye kommunale personaleboliger

22 kommunale personaleboliger i Qaqortoq er klar til indflytning.

Borgmester Stine Egede er glad for, at de nye personaleboliger i Kommune Kujalleq er klar til indflytning.

- Det er mig en glæde, at vores medarbejdere har nu mulighed til at bo i helt nye boliger. Det kan være problematisk at skaffe gode og tidssvarende boliger for vore medarbejdere, og desværre er der tilfælde hvor vi mister kompetente medarbejdere på grund af boligsituationen, så det er mig en stor glæde at de nye boliger vil være med til at sikre optimale boligforhold for medarbejdere, siger borgmester i Kommune Kujalleq Stine Egede.

De kommunale boliger i Qummut, Qaqortoq, der blev igangsat i den sidste halvdel af 2019, er nu klar til indflytning.

- Byggeriet af de nu indflytningsklare boliger tog længere end forventet blandt andet fordi byggematerialerne var forsinkede på grund af Corona epidemien. Bygherren har fornyeligt afleveret helt nye boliger, som derved er klar til indflytning for kommende beboere, siger Anlægschef Josef Kreutzmann.

Det er planen, at der ligeledes bygges kommunale personaleboliger i Nanortalik og Narsaq.

Udgivet d. 02. august 2022