Pouls sidste arbejdsdag

Leder af Majoriaq, Poul Jørgensen havde sidste arbejdsdag den 30. juni efter 35 års ansættelse i det offentlige i Grønland.

Poul har arbejdet med vejledning af unge siden 1987, hvor han startede sin karriere som leder af STI skolen/den lokale erhvervsskole, som siden også kom til at hedde Piareersarfik og nu Majoriaq. Opgaverne har ændret sig og udvidet sig meget undervejs, og Poul har været involveret i mange udviklingsprojekter indenfor området.

Kommuneq Kujalleqs administrerende direktør takker Poul for mange års engageret arbejde.

Poul Jørgensen har i alle årene arbejdet med uddannelsessøgende, uddannelsesvejledning, opkvalificering, ledelse og meget mere. Igennem de seneste 2 år har Poul fungeret som forvaltningschef for erhvervsområdet.

Kommune Kujalleqs kommunaldirektør Tine Pars havde disse bemærkninger om Poul Jørgensens gode indsats;

- Poul har været et vigtigt bidrag til samarbejdet i ledelsen og inden for forvaltningen for erhverv. Han har bidraget med sine mange erfaringer, som vi har haft gavn af, hvilket jeg er utroligt taknemmelig over. Vi glæder vi os til at skulle samarbejde med den næste Majoriaq Centerleder og siger Poul Jørgensen et stort tak for godt samarbejde, sagde Tine Pars.

Udgivet d. 01. juli 2022