Innovation South Greenland har fået ny bestyrelsesformand

Valget faldt på tidligere Forstander for Campus Kujalleq Steffen Lund.

Hans Peter Hansen er trådt tilbage som bestyrelsesformand for Innovation South Greenland af personlige årsager og overlader pladsen til Steffen Lund, som til dagligt sidder som Direktør for Nordvestsjællands Erhverv- og Gymnasieuddannelser.

- Jeg er godt tilfreds med valget af Steffen Lund. Det er en erfaren mand der kommer ind i Innovation South Greenland A/S’ bestyrelse. Steffen Lund sidder nemlig også som bestyrelsesformand for VUC Roskilde og er bestyrelsesmedlem i FGU Nordvestsjælland, siger borgmester Stine Egede.

Innovation South Greenland A/S blev etableret i Oktober 2019 som det sydgrønlandske erhvervsudviklings selskab for at sætte gang i udviklingen af sydgrønland som har været udfordret gennem mange år.

-Det er klart, at der skal stærke kræfter til at vende udviklingen, derfor har vi hentet Steffen Lund ind. Vi har i forvejen mange gode kræfter både i erhvervslivet og på politisk plan, men det her kræver et langt sejt træk. Men det er ikke nogen ulempe at Steffen Lund også har været forstander i Campus Kujalleq. Han har kendskab til Sydgrønland fordi han har boet her. Men vi kender ham også som en dygtig og kompetent mand, siger Stine Egede.

De første to år i Innovation South Greenland har været brugt til at sætte gang i udviklingen af de 4 erhvervs søjler som Kommunalbestyrelsen har bedt Innovation South Greenland at sætte fokus på.

-Erhvervs søjlerne er Turisme, Fødevarer, Fiskeri og Råstoffer. Desuden skal vi have styrket Sydgrønland som uddannelsesregion, hvor Steffen Lund selvsagt er en kæmpe ressource at få ind i bestyrelsen. Tilgængelighed er helt afgørende for udviklingen i Sydkommunen og det at lufthavns byggeriet kommer i gang i år har stor vigtighed for erhvervsudviklingen. Vi ser på fremtiden med optimistiske øjne og ser frem til et godt samarbejde med Steffen Lund, afslutter Stine Egede.

Udgivet d. 04. maj 2022