Kommunalbestyrelsens målsætning i Kommune Kujalleq er at lave ændringer i den administrative struktur. Arbejdet med ændringerne er i gang, og tiden er inde til at finde frem til benævnelserne for de kommende fire forvaltninger.
Du har mulighed for at fremkomme med forslag til de kommende forvaltningers grønlandske benævnelser, og dermed har vinderen/vinderne en mulighed for at modtage en taske fra Kommune Kujalleq fyldt med forskellige præmier.
Hvis agter at deltage i konkurrencen om de grønlandske benævnelser af forvaltningerne, skal du fremsende forslag til benævnelse vedr. enkelte forvaltninger. De indkommende forslag vedr. konkurrencen vil blive evalueret af kommunalbestyrelsen.
Forslagene skal være afsendt senest den 16. maj kl. 14.00 til følgende mailadresse:
Information om de fire forvaltninger:
Forvaltningen for Økonomi og Erhverv
Forvaltningen administreres af kommunaldirektøren og har følgende afdelinger:
- ·Økonomi
- Erhverv
- HR og Løn
- Sekretariatet og kommunikation
Forvaltningens opgave består i det politiske arbejde og står for en fælles central servicefunktion i sekretariatet, det vil sige serviceringen af alle forvaltninger. Samarbejde mellem de forskellige myndighedsenheder og internationalt samarbejde påbegyndes og koordineres fra forvaltningens side.
Dagtilbud, Uddannelse, Arbejdsmarked og Kultur
Forvaltningen ledes af forvaltningschefen og har følgende afdelinger
- Dagtilbud og skoler
- Kultur og Fritid
- Uddannelse og Arbejdsmarked
Forvaltningens opgave består i servicering af det politiske arbejde samt en overordnet servicering af afdelingerne.
Forvaltning Teknik & Miljø
Forvaltningen ledes af en forvaltningschef, og har følgende afdelinger:
- Administration og Økonomi
- Driftsafdeling
- Miljømyndighed
- Areal- og Bygningsmyndighed
- Planlægnings- og arealmyndighed
- Beredskabsmyndighed
Forvaltningen har et bredt ansvarsområde. Forvaltningen varetager kommunale forsyningsledninger, renholdelse af udendørs arealer, vedligeholdelse af kommunale bygninger og anlæg, kommuneplanlægning, beredskab samt renovation. Forvaltningens opgave består i servicering af det politiske arbejde samt borgerne
Socialforvaltningen
Forvaltningen ledes af socialchefen og opgaverne består i myndighedernes sagsopgaver. Forvaltningen får følgende afdelinger:
- Embedsværket og økonomi
- Børn og unge
- Fysisk og psykisk handicappede og sagsarbejde for psykosomatiske handicappede.
- Offentlig hjælp og behandling for afhængighed.
- Pensionsområdet, ældre og hjemmehjælp
- Prævention
Vi ønsker dig en god deltagelse i konkurrencen.