Sportsfolk og trænere bliver hædret i Kommune Kujalleq

Årets sportsudøvere, trænere og lovende talenter for 2021 blev hædret i Nanortalik, Narsaq og Qaqortoq.

Den 18. februar blev årets sportsudøvere, trænere og lovende talenter i de tre hædret byer. Umiddelbart før uddelingen af hædersbevisningerne bød borgmester Stine Egede velkommen i byrådssalen.

- Om I så er sportsudøvere eller trænere, har I gennem jeres hengivenhed til jeres interesse og yndede beskæftigelse været rollemodeller i vores kommune i form af aktiviteter omkring fritidsbeskæftigelse og fælles hyggeligt samvær. Gennem jeres engagement i vores kommune har I været med til at sætte gang i aktiviteterne, og det er jeg stolt og taknemlig over, sagde borgmesteren blandt andet under sin velkomsttale.

Sportsforeningerne har indstillet prismodtagerne til årets sportsudøvere, trænere og lovende talenter.

-Derfor ønsker jeg et stort tillykke til de frivillige ressourcepersoner og de indstillede til en hædersbevisning blandt den lokale befolkning samt sportsudøverne, der blandt de mange aktører har været rollemodeller og som man har været opmærksomme på, eftersom de gennem deres eksemplariske bedrifter og gennem deres flotte arbejde er blevet hædret som rollemodeller, sagde Stine Egede under lykønskningen.

De hædrede i Qaqortoq:

Årets sportsfolk som hold: K-33's børnehold i bordtennis

Årets sportskvinde: Sofie Rosa Jakobsen, Foreningen Qajaq.

Årets sportsmand: Paulus Jensen, Foreningen Qajaq.

De hædrede i Narsaq:

Årets sportsfolk som hold: N-85's piger (Mestre i andet år i træk i futsal)

Årets træner:  Susanne G.Lynge, N-85

Året idrætsperson: Rina Lynge, N-85.

Årets talent: Marie Stach, N-85.

Prismodtagere i Nanortalik:

Kåret som årets holdSiuteroq 43 piger U-15

Årets talent: Niels (Niilu) Hansen, 13 år, fodboldspiller, Siuteroq 43.

Årets træner: Jesse Anthonsen, Siueroq ’43, træner for U-15 piger.

Årets idrætsperson: Kimmernaq Kleist, 15 år, Siuteroq 43 (U-15)

Udgivet d. 18. februar 2022