Fiskeriseminar skal afholdes i Kommune Kujalleq

Foto: Poul Hans Hard

Fiskere og fangere i Sydgrønland skal holde seminar om deres fremtidsvisioner

Fiskeriseminar afholdes på Hotel Qaqortoq d. 20.-21. oktober,

og bliver arrangeret af Kommune Kujalleq i samarbejde med Innovation South Greenland.

- I vores arbejde med at fremme erhvervslivet i Sydgrønland er fiskeri én af de 4 søjler vi arbejder med. Det er derfor vigtigt at få debatteret, og få meninger samt målsætninger sammen med relevante parter. Hvis man skal kigge på de tal, som Fiskerikommissionen har fremlagt er fiskeriet i Sydgrønland meget lidt, og med den baggrund er det nødvendigt at tale om fremtidsvisioner, hvilket jeg glæder mig til, siger direktør for Innovation South Greenland Allan Chemnitz.

Fiskere og andre relevante parter i Sydgrønland skal deltage i fiskeriseminaret, hvor det primære emne vil være fremtidsmålsætninger indenfor fiskeri.

- Fiskeriseminarets centrale formål er at få skabt en politisk målsætning indenfor fiskeri i Kommune Kujalleq, siger ekstern konsulent for seminaret Poul Bloch Jensen.

Udgivet d. 19. oktober 2021