Nye bychefer i Narsaq og Nanortalik

Bychefen i Narsaq blev ansat pr. 1. september, og bychefen i Nanortalik blev ansat pr. 1. august.

De nye bychefer vil lede kommunens medarbejdere og kommunikation. Deres nærmeste samarbejde vil være Kommune Kujalleqs sekretariat, og vil samarbejde tæt med hinanden, derudover vil de også have samarbejde med forvaltningschefer samt afdelingschefer. I samarbejde med direktionen vil bycheferne sikre, at arbejde ud fra de politiske tiltag i byerne og bygderne.

Den nye bychef i Narsaq har i mange år arbejdet på kommunen, og vil fremover have rigeligt at arbejde med.

-Jeg vil som det første arbejde med, at der arbejdes mere systematisk i kommunen, for der er et behov for, at forskellige afdelinger og arbejdsgrupper får en mere hensigtsmæssig kontorindretning, og der er brug for, at alle bidrager til et samarbejde, siger bychefen i Narsaq Ulla Rafaelsen.

Det er bychefens ansvar at sikre, at kommunen yder en dynamisk service overfor ansatte og borgerne samt bidrage til, at der sættes fælles mål med nøje planlagte tiltag i forbindelse med den lokale borgerservice, og det skal ske i tæt samarbejde med sekretariatet.

Bychefen i Nanortalik fortæller, at der hører et stort ansvar med stillingen som bychef, og der hører mange opgave til.

-Vi vil arbejde mod en mere samlet kommune, og det vil sige, at vi vil arbejde med forskellige ændringer og vil yde vores, så den interne samarbejde bliver bedre. Èn af mine opgaver går ud på, at jeg skal have undersøgt de kommunale boliger i Nanortalik og finde ud af, hvilke boliger, der benyttes og hvilke, der ikke gør, siger den nye bychef i Nanortalik, Adolf Silassen .

Udgivet d. 08. september 2021