To nye forvaltningschefer

Der er ansat nye forvaltningschefer i Socialforvaltningen samt Skole-, Dagsinstitutions-, og Innovationsforvaltningen.

Begge kommende forvaltningschefer har meget erfaring indenfor deres områder, og dette gør borgmester Stine Egede forventningsfuld.

-Det glæder mig, at de forvaltninger, som forvaltes af fungerende forvaltningschefer nu skal have faste og erfarne chefer. Jeg glæder mig til et godt og tæt samarbejde, siger borgmester Stine Egede.

Socialforvaltningen

41-årige Nielsine Petersen bliver ansat som socialchef. Hun er uddannet socialrådgiver og har erfaringer med projekter vedrørende børn og har flere kurser bag sig. Den nye socialchef har tidligere arbejdet som leder på børne- og unge området og har erfaringer fra sit virke som fungerende socialchef.

Nielsine Petersen kommer fra en stilling som ekstern konsulent i Kommuneqarfik Sermersooq. Hun tiltræder stillingen som socialchef i Kommune Kujalleq fra onsdag den 1. september.

SDI

53-årige Jesper Ryttov, som har arbejdet som skoleinspektør i Minngortuunnguup Aatuarfia i Sisimiut bliver ansat som forvaltningschef i Skole-, Dagsinstitutions-, og Innovationsforvaltningen.

Jesper Ryttov er uddannet lærer og har ligeledes lederuddannelse bag sig, ligesom han har flere års erfaring som leder i Danmark.

Udgivet d. 27. august 2021