Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsudvalget og de respektive forvaltninger havde en fælles temadag

Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen i Kommune Kujalleq præsenterede deres arbejdsprocesser overfor udvalget.

På temadagen præsenterede Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen sine arbejdsprocesser overfor SDIU.
Formanden i Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsudvalget fortæller, at der har været et ønske om at holde en temadag.

-De er alle udvalgsmedlemmers pligt og interesse at have indblik i alle de daglige opgavetyper, håndtering af arbejdsopgaver og have viden og opfølgning om, hvad der kræves til en videre sagsbehandling. Det har derfor været meget vigtigt for mig at hilse på ansatte i Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen, siger udvalgsformanden i Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsudvalget, Bibi Kielsen.

Ansatte på Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen præsenterede deres arbejdsopgaver med deltagelse fra Narsaq og Nanortalik over skype.
Det er vores ansvar at sikre, at den gældende Inatsisartutlov og forordning på området efterleves, siger den fungerende leder i Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen.

-Vi håber, at vores præsentation vil være til nytte, på denne måde vil vi jo sikre, at der er sammenhæng mellem det politiske arbejde og forvaltningens arbejde. Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen og udvalgsformanden har ønsket at mødes, derfor ønsker jeg, at temadagen vil danne et godt grundlag for de næste 4 år i valgperioden, siger den fungerende forvaltningschef i Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen, Ruth Jakobsen.

Temadagen blev afsluttet med, at teknisk forvaltning gav et overblik over tilstanden af de bygninger, som Skole-, Daginstitutions-, og Innovationsforvaltningen har råderet over i Kommune Kujalleq.

Udgivet d. 19. august 2021