Lærerne i Sydgrønland får nye værktøjer til brug i undervisningen

Lærerne i Kommune Kujalleq har holder kursus i at udnytte iPaden bedre i undervisningen.

Ud fra lærernes, Ikiortit (støttelærernes) og skoleledernes behov og standpunkt er der i uge 31 blevet afholdt kursus, hvor kursets indhold har været Kivitsisas formål, som er analyse, iværksættelse og bedre udnyttelse af IT-udstyr.

Det primære formål med kurset er at få bredere viden omkring brugen af IT, herunder beherskelse af iPad til forskellige opgaver og idéer. Fungerende Skole-, Dagsinstitutions-, og Innovationsforvaltningschef vil gerne sikre Kivitsisas målsætninger.

-Kivitsisas målsætninger for 2023 er med til at sikre kurser for os, derfor ønsker vi at benytte muligheden og få alle lærere til at deltage på kurset, siger fungerende Skole-, Dagsinstitutions-, og Innovationsforvaltningschef, Ruth Jakobsen.

Formålet er, at lærerne i Kommune Kujalleq skal kunne bruge iPad i undervisningen.
-Når alle lærere kan benytte iPaden i deres undervisning, vil undervisningen også være mere tidssvarende. Der er mange undervisningsværktøjer, et af dem er iPaden. Eleverne får god udbytte af iPaden i undervisningen, derfor ønsker jeg, at den bliver taget i brug, siger fg. SDI forvaltningschef, Ruth Jakobsen.

Kurset for Ikiortit forløber sig over 5 dage, hvor størstedelen forgår online. Lærerne vil deltage i kurset i de to sidste dage.

Udgivet d. 06. august 2021