Ved slankekur konkurrence var 17,4 kg vindertallet

Kommune Kujalleq afholdte slankekur konkurrence som varede 3 måneder, og det sluttede d. 21. april, hvor vinderen af konkurrencen havde tabt 17,4 kg.

Der var 127 deltagere fra hele kommunen, hvor deltagerne har valgt at deltage på baggrund af forskellige årsager og mål, og helt sikkert på grund af målsætninger om at leve et sundere liv. Vinderen af konkurrencen har ændret sine kostvaner markant, og har arbejdet målrettet for at opnå sin mål.
-Jeg har ændret rigtig meget i mine spisevaner, og det har været udfordrende ved starten, men man skal bare vænne sig til det, jeg har bare været målbevidst. Efter jeg havde skadet mit knæ har jeg ikke været så fysisk aktiv, hvis man skal se bort fra de huslige pligter, siger konkurrence vinderen, Eleonora Paviasen.

En af Kommune Kujalleqs målsætninger er, at borgerne har sunde kroppe og er mere fysisk aktive. Vinderen af konkurrencen om mere fysisk aktivitet kommer fra fåreholdersted, og afdelingschefen er glad for vinderens resultater.
-Vedkommende har vist at hun er viljestærk, og hun har også vist at man kan udføre ting selvom man er i et sted med begrænset muligheder, og det er flot at se, at hun har udfordret sig selv, siger Helga Nielsen afdelingschef i forebyggelsesområdet.
De 5 vindere, som tilsammen har tabt 60,9 kg, har fået belønning for deres resultater.
-Nummer 1-5 af dem, som er gået ned i vægt er blevet belønnet med pokaler og diplomer, og vinderen har vundet en iWatch armbånd, siger Helga Nielsen.
Ved slankekur konkurrencen er der også blevet tildelt hæderspriser for forbilleder, som har deltaget aktivt, været forbilleder for andre, opmuntret andre, eller selv har arbejdet målrettet for at opnå deres personlige mål.

De 5 konkurrence vindere er:

• Eleonora Paviassen (Qorlortoq) -17,4 kg

• Laurithe Abelsen (Nanortalik) -11,8 kg