Vejsjakkene i Kommune Kujalleq har fået nyt arbejdstøj

I lighed med andre vejsjakke i Kommune Kujalleqs bygder har vejsjakkene i Alluitsup Paa fået tilsendt arbejdstøj.

På billedet kan man se følgende fra venstre: VejsjakkeneUlrik Cortzen, Morten Poulsen, Aron Benjaminsen, Driftschef i Kommune KujalleqSem Ottosen samt ledende overassistent Annassi Kleist-Karolussen

Man er i fuld gang med at dele ens arbejdstøj til alle vejsjakkene i Kommune Kujalleq forsynet med kommunens logo. En af modtagerne af det nye tøj er en af vejsjakkene Morten Poulsen.

Han begyndte at arbejde sidste år i begyndelsen af april 2020 og siger, at der på nuværende tidspunkt er travlhed blandt vejsjakket.

-Kommunen har overtaget natrenovations- og affaldsområdet, som har forårsaget større travlhed, men siden jeg er vandt til travlhed, er jeg glad for det, siger Morten Poulsen.

En del af arbejdsopgaverne blandt vejsjakkene er affaldshåndtering, affaldsforbrænding, afhentning af natrenovation, grusning af veje og vandforsyning og forsyning af petroleum samt snerydning mod indgangen for de gangbesværede og ældre borgere.

Ved siden af uddeling af det nye arbejdstøj i bygderne har man udført diverse undersøgelser.

-Der arbejdes for, at man nedlægger bygdeforbrændingsanlæggene i samarbejde med ESANI, som efterfølgende skal bruges til pakning af affald. Man er ved at færdigbearbejde projektet omkring erstatningen af det meget nedslidte renovationsanlæg. Der er tanker om at lave samme tiltag i andre bygder, hvor man vil udføre planarbejdet, forklarede Driftschef i Kommune Kujalleq Sem Ottosen.

Udgivet d. 17. marts 2021