Vækst i befolkningstallet er en fortrøstningsfuld fremgang

Kiista P.Isaksen: -Vækst i befolkningstallet er en fortrøstningsfuld fremgang.

Grønlands Statistik har lige offentliggjort befolkningstallet i Grønland

Det viser endnu en fremgang i befolkningstallet i Kommune Kujalleq.

For ti år siden begyndte nedgangen af befolkningstallet med gennemsnitlig 100 borgere fra år til år, men med
affolkningen, der stoppede sidste år, er der nu kommet flere borgere til, og det glædede borgmesteren sig over.

-Da denne valgperiode begyndte, tog jeg ansvar som borgmester under det første kommunalbestyrelsesmøde og fremkom med meldingen om, at vi er nødsaget til at lave tiltag for at vende situationen
omkring affolkningen, og det er nu det andet år, hvor vores bestræbelser, der har givet pote, har affødt glæde, og det er mit håb, at der bliver befolkningsvækst i fremtiden, sagde borgmester Kiista P. Isaksen og glædede sig over det.

Ud fra de offentliggjorte tal fra Grønlands Statistik var der 6454 indbyggere i Kommune Kujalleq den 1. januar, som betyder en stigning på 15 i forhold til 2020.

-Måske kunne man ikke betragte stigningstallet af befolkningen som værende betragtelig, men efter som vi har formået at realisere vores mål, har vi nu vendt nedgangen af befolkningstallet, således at der nu er sket en vækst, derfor vil jeg ikke undlade at takke mine kolleger i kommunalbestyrelsen og ikke mindst til borgerne, der har været med til at løfte opgaven i vores bestræbelser for udviklingen, derfor ser jeg med fortrøstning til denne udvikling i fremtiden, afsluttede Kiista P. Isaksen taknemmeligt.

Udgivet d. 03. marts 2021