ThinkInuk skal fremlægge i Kommune Kujalleq

Vigtig viden omkring livstruende tanker skal fremlægges i Kommune Kujalleqs alle tre byer.

Man kommer til at fremlægge viden ud fra et samarbejde mellem Kommune Kujalleq, Paarisa og ThinkInuk. Herunder vil lægen Poul Lundgaard og pædagogen Louise Lundgaard fra Igaliku holde foredrag omkring den vigtige viden til borgerne.

-Under ThinkInuks foredragsholderes fremlæggelser kommer man til at høre om, hvorfor tankerne kan blive livstruende, og hvorfor de kan resultere i selvmord, vold, mobning og misbrug. Jeg vil derfor opmuntre de interesserede borgere til at komme til foredraget, sådan alle kan hører om foredragsholdernes viden, siger forebyggelsesafdelingschefen i Kommune Kujalleq, Helga Nielsen.
Foredraget er åbent for alle, og alle deltagere vil få udleveret bogen ThinkInuk.

Den første fremlæggelse vil ske den 21. september kl. 19.00 i Qaqortoqs forsamlingshus, og endvidere vil det blive afholdt i Nanortalik den 22. september og 23. september kl.19.00 i Narsaqs forsamlingshus.

Du kan læse mere omkring Thinkinuk her: www.thinkinuk.com

Udgivet d. 23. september 2020