Allorfik skal til Aappilattoq

Kommune Kujalleqs forebyggelsesafdeling skal i samarbejde med Allorfik sende 2 behandlere til Aappilattoq.

De 2 behandlere ankommer til Aappilattoq den 9. september, hvor de interesserende borgere vil have mulighed for at snakke med dem.

-Jeg er glad for, at vi vil sende behandlere til Aappilattoq i samarbejde med Allorfik, da det er en god mulighed for borgere, der har behov for at snakke med nogen, og jeg håber at muligheden vil blive godt udnyttet, siger Helga Nielsen forebyggelsesafdelingschefen i Kommune Kujalleq.

Allorfik er en videncenter for afhængighed. Hvis man har alkohol, hash eller ludomani problemer kan man blive behandlet i Allorfik.

-Behandlerne vil fortælle om Allorfik til borgerne i Aappilattoq, herunder vil de også give informationer omkring behandlingsmulighederne hvis der er interesserende. Hvis der skal være en ambulant behandling skal gruppen består af mindst 12 personer, og hvis dette interesserer borgerne i Aappilattoq vil jeg anbefale, at man opmuntrer hinanden til at lave en gruppe, siger Helga Nielsen.

Dem der gerne vil kan snakke med nogle behandlere i servicehuset, den 9. september fra kl.12.00, og om aftenen kl. 19.00 vil Allorfik fremlægge noget for borgerne.

Udgivet d. 01. september 2020