I fremtiden har vi brug for en effektiv trafik i Sydgrønland.

Mandag den 10. august afholdte man et møde mellem Kommune Kujalleq og Air Greenland via videokonference med deltagelse fra Narsaq og Nanortalik angående fremtidsplanerne og trafikken i Sydgrønland. Borgmesteren I Kommune Kujalleq var glad for dette møde.

-I de senere år har vi haft kontinuerlige erfaringer med den besværlige drift af trafikken i Sydgrønland samt trafikken til og fra Sydgrønland, derfor var det mig en glæde at kunne fremlægge de trafikale udfordringer nu til dags over for direktøren for Air Greenland. For så vidt angår den fremtidige trafik i Sydgrønland var det også fortrøstningsfuldt at høre om deres planer.

I Sydgrønland findes der mangfoldige seværdigheder inden for turismebranchen, derfor har vi brug for bedre trafikale forhold i den kommende fremtid, siger borgmeter Kiista P. Isaksen.

På billedet ses direktøren for Air Greenland Jacob Nitter Sørens og borgmesteren for Kommune Kujalleq Kiista P. Isaksen.

Udgivet d. 10. august 2020