Mindeord

Mindeord i forbindelse med bortgangen af administrerende direktør Kim Dahl i Kommune Kujalleq.

I Kommune Kujalleq har vi mistet et menneske, der arbejdede trygt med sin evne til at lytte til folk i kraft af sin funktion som en ansvarsbevidst administrerende direktør.

I den lokale arbejderforening QSIP "Sinniisoq" blev vi meget chokeret over nyheden om, at personen, som vi har haft et godt samarbejdet med, ikke længere er i blandt os.

I forbindelse med vores forrige års samling under arbejdernes internationale kampdag (1. maj) kom vi med en udtalelse om fra Qaqortumi Sulinermik Inuussutissarsiuteqartut Peqatigiiffiat “Sinniisoq”, hvor vi blandt andet påpegede forskellige forhold i Kommune Kujalleq, og siden denne henvendelse har vi holdt kontakten vedlige, da vi efterfølgende satte os ned ved bordet, hvor vi fik drøftet om forholdene med en kop kaffe.

Under dette samvær bemærkede jeg, at han havde en meget tryg tilgang til sit arbejde som administrerende direktør; ikke mindst i forbindelse med komplicerede spørgsmål kom med begrundelser og uddybende forklaringer på en betryggende og rolig vis, og dermed blev der skabt en god fælles forståelse.

Siden hen begyndte vi at drøfte forskellige emner af og til under en kop kaffe, som drejede sig om vores daglige gøremål, og i denne forbindelse havde han med glæde udtrykt ønsket om at høre, hvad vores medlemmer havde af budskaber, hvor han lyttede intenst, derfor er det også en god følelse at kunne viderebringe budskaber på vegne af medlemmerne.

Under vores sidste møde arbejdede han for, at jeg skulle sørge for, at det næste møde skulle afholdes uden for den administrerende direktørs kontor, og midt i denne forberedende fase skete så den chokerende hændelse, hvor jeg måtte udføre hans ønskede opgave med en sidste farvel.

Mine kondolencer til Kims familie i denne svære tid.

Æret være Kim Dahls minde.

Jacob G-Motzfeldt
Formand