Kommune Kujalleq har fået et pænt overskud i 2019

Kommunens regnskab med et overskud på 10,8 mio. kr. blev godkendt af Kommunalbestyrelsen.

Under mødet den 20. maj godkendte Kommunalbestyrelsen i Kommune Kujalleq årsregnskabet for 2019. Regnskabsresultatet var tilfredsstillende, hvor der var et overskud på 10,8 mio. kr.

Dette er baseret på retmæssig forvaltning af regnskaberne i forvaltningerne i løbet af året.

-En effektiv administration af forvaltningernes økonomiske råderum har givet gode resultater, derfor skylder jeg en stor tak til alle de ansatte på kommunen og medlemmer af udvalgene for deres indgående indsats i 2019, sagde Kiista P. Isaksen, der var tilfreds med overskuddet.

Året 2019 pejler hen imod den fremtidige udvikling af Kommune Kujalleq på forskellige områder.

Dette er et tilfredsstillende resultat af det gode samarbejde kommunen har haft med borgerne og erhvervslivet.

-Borgerne i vores byer og bygder i Kommune Kujalleq, de frivillige initiativtagere, de erhvervsdrivende og det aktive erhvervsliv er fundamentet for realiseringen af kommunens fremtidsvisioner, derfor takker jeg stort for vores fælles tætte udviklingssamarbejde, afsluttede Kiista P. Isakasen.

Udgivet d. 20. maj 2020